Wednesday, April 3, 2013

BAGAIMANA NAK KURUS

Salam :)

Hari ini saya nak tanya kawan-kawan semua, pernah tak anda terfikir bagaimana nak kurus tanpa diet yang menyeksakan diri ataupun tanpa senaman? Bagaimana nak kurus kerana terlalu banyak kerja hinggakan tak cukup masa? Stress memikirkannya....betul tak??hehe



Ataupun pernah tak anda semua terfikir seperti saya... nak pakai baju cantik-cantik.. pakai baju kebaya pada hari raya, nak pakai skinny jeans, peplum yang ramai orang pakai sekarang....pakai blouse yang comel-comel... Pernah tak terfikir? Pernah tak....? Banyak betul pilihan pakaian dan bermacam jenis fesyen yang terkini terdapat di pasaran sekarang... maunya tak teringin... kecik hati rasanya.... hehehe

Pertanyaan ini adalah kepada mereka yang mempunyai berat badan berlebihan ataupun gemuk ataupun obesiti...ataupun lebih mesra lagi dengan panggilan chubby..hehehe pernah tak korang rasa nak jadi kurus dan solid? Wah....mestilah kan... kita lebih yakin dengan diri kita dan mesti kita akan lebih berkeyakinan dengan bentuk badan yang kita inginkan.... dan yang paling penting mesti suami kita lebih sayang dan kuat cemburu..kan kan kan.... :)

Tapiiii...... bagaimana nak kurus? nak diet macammana? nak makan apa? Ataupun larat ke nak makan sehari sekali? sanggup ke masak kat rumah bagi suami dan anak2 makan...tapi kita tengok jer...xpun menyorok dalam bilik.. hahaha? sanggup ke? huhuhu...... nak pergi joging? tak de masa.. balik dari office dah pukul 6 lebih.. nak masak lagi, anak-anak nak buat homework lagi, basuh kain, lipat kain...fuh? Susahnya....dengan kerja kat office lagi yang x pernah habis... huh! Suami pun dah ada bagi 'hint' suruh turunkan berat... (malu nya.....) memang susah......ni lah masalah yang saya hadapi sebagai seorang yang gemuk!


Ini adalah sebahagian daripada kisah hidup saya sebagai seorang wanita yang mempunyai masalah berat badan berlebihan (Obes II), ibu yang bekerja, tak mempunyai masa untuk senaman..dan mempunyai kerja-kerja rumah dan pejabat yang tak pernah nak surut... :)



Sehinggalah pada satu ketika saya dikejutkan dari lamunan... ceewah... bagaikan ada suara sumbang yang berkata.. 'Hei Nora kau tu gemuk! pakai baju mcm org tua! xmalu ke umur muda lagi tapi badan macam org anak 10! Wah..semangatnya kau sekarang Nora..! ( ini kata2 dari hati..bukan kawan ataupun orang terdekat yer...) WAH! ini dah melampau.... kau tunggu la aku kurus nanti baru kat tau...

Akhirnya... pertanyaan bagaimana nak kurus tanpa diet yang menyeksakan diri ataupun tanpa senaman? Bagaimana nak kurus kerana terlalu banyak kerja hinggakan tak cukup masa? TERJAWAB!

*** Kisahnya... Saya diperkenalkan oleh seorang kawan sepejabat iaitu Coach saya sekarang dengan produk herbalife, saya menjadi yakin selepas melihat perubahan yang ketara pada dirinya... So, apa yang saya buat? Pertama saya 'Sign up' sebagai ahli herbalife untuk mendapatkan harga herbalife dengan lebih murah :) Selepas mendapat produk dari Coach, saya diajar cara2 untuk membancuh shake, tea dan aloevera dan Coach saya juga memantau progress penurunan berat badan saya, memberikan nasihat pemakanan yang sesuai kepada saya supaya saya dapat menurunkan berat badan saya cara dengan betul.
 

Ini kerana shake herbalife ini cukup mudah disediakan. Jimat masa dan tenaga. Sambil-sambil buat kerja dipejabat ataupun sambil memasak untuk keluarga saya boleh minum shake. Bila dah kenyang takde la saya makan lg kan... terutamanya untuk makan malam la. Dengan mengambil shake herbalife ini 2 kali sehari saya berjaya menurunkan berat badan saya, dan yang pastinya saya menjadi lebih sihat dan bertenaga. Cukup hanya senaman dirumah dengan melakukan kerja rumah sahaja :) xperlu juga diet yang menyeksakan diri itu tak boleh makan ini tak boleh makan.. semua saya makan...hehehe... tapi berat tetap turun... Sekarang juga kerja yang banyak di office bukan lagi penghalang saya untuk tidak bersarapan lagi.. hanya Shake dan minum sambil buat kerja... canggih tu... hehehe...

Sekiranya ada lagi persoalan-persoalan berikut dalam diri anda:-
Bagaimana nak kurus tanpa diet yang menyeksakan diri ?
Bagaimana nak kurus kerana terlalu banyak kerja hinggakan tak cukup masa?
Bagaimana nak kurus tanpa perlu tinggalkan makanan kegemaran anda?

Anda boleh hubungi saya untuk memulakan program kuruskan badan dengan Herbalife. Hubungi saya SEKARANG melalui Call/Sms
ke nombor 016.963.9330 & Whatsapp saya di 011.2650.7107  ataupun email kepada saya. Saya akan memberikan jawapan yang tepat bagi persoalan anda. Jangan biarkan diri anda diselubungi oleh LEMAK TEPU.
Post a Comment